0 respondenter
Anbefalinger – digitale online forløb
På baggrund af besvarelse er der 2 anbefalinger til online kompetenceforløb.
Kompetenceforløbene er inddelt i niveauerne 3-5, hvor du gennem små forløb med læringsfilm og interaktive quizzer kan udvikle dine digitale færdigheder og kompetencer og derved skabe gode rammer for en reflekteret digital undervisning og læring.
Efter at du har afsluttet niveau 5, er det muligt at tage den afsluttende test, hvor du med en score over 80 % tildeles et Badge, som du f.eks. kan koble til din LinkedIn- profil.
Der er desværre ingen anbefalinger til dit resultat
Dit Kompetencehjul
Underviserens Kompetencehjul er et polardiagram, der visuelt illustrerer styrken på 12 forskellige digitale kompetencer.
Hver søjle repræsenterer en kompetence med en mulig score mellem 0 og 100%. Jo højere score desto stærkere er kompetencen.
Formålet med Underviserens Kompetencehjul er, at kortlægge og give et overblik over de digitale kompetencer, der er relevante for en fagperson, der gerne vil udnytte læringspotentialet ved digitale teknologier i undervisningen.
Tip: Klik/tap på diagrammet for flere detaljer om en kompetence
Den samlede score repræsenterer en opsummerende af score på tværs af alle kompetencer og spørgsmål.
Fordeling på den samlede score
Scoren falder inden for området, fra % til %, der betragtes som kategorien: .
Digital ekspert (“Expertise”)
Digital kyndig udøver (“Proficiency”)
Digital kompetent udøver (“Competence”)
Digital avanceret begynder (“Advanced beginner”)
Digital nybegynder (“Novice”)
Listen giver en oversigt over alle kompetencer, den gennemsnitlige score og fordelingen af respondenter grupperet efter deres score.
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Normalområdet bruges til at fortælle, hvordan scorerne for en gruppe er spredt ud fra gennemsnittet. Et lille normalområde betyder, at de fleste resultater ligger tæt på gennemsnittet, mens et højt normalområde betyder, at resultaterne er mere spredte.
95% of af respondenterne scorer inden for normalområdet.
Fra denne side kan du eksportere og downloade nøgletal til en Excel-fil. Eksporten inkluderer titel, beskrivelse og den gennemsnitlige score på alle kompetencer og spørgsmål.
DownloadNiveau 2 | ||
Score | Titel | Beskrivelse |
- | Informationssøgning | |
- | Produktion og formidling | |
- | Kommunikation og samarbejde | |
- | Teknologi og didaktik | |
Niveau 10 | ||
Score | Titel | Beskrivelse |
- | Google Workspace For Education | |
- | Itslearning 2.0 | |
- | Office 365 | |
Andet | ||
Score | Titel | Beskrivelse |
- | Databeskyttelse | Du citerer i overensstemmelse med god skik. Du er fortrolig med reglerne for digital behandling af personfølsomme oplysninger og inddrager disse i undervisningen. |
- | Kildekritik | Du undersøger, analyserer, vurderer materiale og søgeresultater kildekritisk. Du kender til og anvender forskellige søgeteknikker og søgeværktøjer til at finde digitalt materiale. Du kan anvende fjernadgang til elektroniske ressourcer. |
- | Søgestrategi | Du anvender systematisk informationssøgning i fagligt relevante databaser. Du tilrettelægger en undervisning der understøtter udviklingen af de studerendes kompetencer ift. professions/branche- og fagspecifik informationssøgning. |
- | Undervisnings-materiale | Du producerer og anvender digitale, tekstbaserede materialer til brug i undervisningen. Du producerer og anvender materialer med flere forskellige indholdstyper (fx links, billede, lyd, video, animation m.v.). |
- | Læreprocesser | Du vurderer, udvælger og anvender digitale undervisningsmaterialer og værktøjer, som støtter de studerendes læreprocesser. Du skaber rammerne for, at de studerendes samarbejde kan støttes digitalt. |
- | Undervisnings-former | Du udnytter digitale redskaber ift. undervisningsdifferentiering. Anvender digitale redskaber til, at understøtte varierede undervisningsformer. Du tilrettelægger undervisning med høj grad af fleksibilitet ift. tid og sted. |
- | Deling af materialer | Du deler undervisningsmaterialer undervisere digitalt. Du vurderer og vælger hensigtsmæssige kanaler til kommunikation, videndeling og samarbejde. Du kan agere i online-kollaboration med kollegaer og samarbejdspartnere. Du kommunikerer og formidler undervisning og vejledning på læringsplatformen. |
- | Videndeling | Du kvalificerer og formidler din viden i samspil med kollegaer og andre samarbejdspartnere. Du anvender synkron og asynkron netbaseret kommunikation i samarbejde, undervisning og vejledning. |
- | Anvendelse af videndelingsplatforme | Du vurderer, hvornår det er relevant at inddrage videndelingsplatforme i en fagprofessionel kontekst. Du anvender videndelingsplatforme til præsentation, profilering, udvikling af netværk, opdatering på nyeste viden og ideer og formidling af din egen videnproduktion. |
- | Udforske systemer | Du udforsker og udfordrer anvendelsen af eksisterende systemer. Du er bevidst om egne kompetenceudviklingsbehov og kan søge relevant digital kompetenceudvikling, når det kræves. Du eksperimenterer med nye teknologier i undervisningen. |
- | Udvælge redskaber | Du vurderer digitale redskabers rolle i forhold til dit fagområde og den profession/branche studiet er rettet mod og inddrager dette i undervisningen. Du agerer i overensstemmelse med gældende aftaler med rettighedshavere. |
- | Udvikling af undervisning | Du kender til regler og god skik ved brug af andres materialer. Du udvikler nye undervisningsformer med innovativ brug af digitale redskaber og teknologier. Du bidrager proaktivt til, at udvikle uddannelser ved hjælp af teknologien. Du anvender digitale redskaber ift. at facilitere din undervisning. |
Kopier og gem følgende link. OBS: Enhver med linket kan se resultatet.